FIT PO 40-IH

Getting in shape doesn’t have to be a chore just because you’re getting older.

V vaših dvajsetih ste se osredotočali na kariero, v tridesetih na družino, mogoče je zdaj KONČNO čas, da se osredotočite NASE in v tej fazi življenja postavite sebe na prvo mesto.

Vaša štirideseta so pravi čas, da razvijete zdrave navade, zaradi katerih se boste še leta in leta dobro počutili. Dajanje prednost fitnesu in ohranjanje dobre gibljivosti telesa je idealen kraj za začetek. Obstaja toliko različnih koristnih stvari, ki jih lahko storite, da izboljšate svojo splošno zdravje, za mnoge sploh NISO ZAHTEVNE in se ne poste počutili preobremenjene.

S tem v mislih sem pripravila nekaj preprostih načinov, kako ostati v formi po 40.

1. NE IŠČI HITRIH REŠITEV

Tudi sama sem v mojih štiridesetih in sem se morala kar nekajkrat prepričat, da hitrih rešitev, ko pridemo do fitnesa pač ni. So hitre rešitve, vendar te niso nujno tudi dolgotrajne.

Denarja ne vlagajte v vadbeni pripomoček, ki se ga opazili v reklami na televizorju in, ki vam obljublja, da boste le v nekaj dneh videli rezultate. Namesto tega, si vzamite trenutek za razmislek in svoj denar, čas in trud porabite za vidne in trajne spremembe. Če redno telovadite in jeste zdravo, boste videli rezultate.

Za mano je že nekaj spodletelih poskusov redne telovadbe in kaj sem se iz teh naučila je:

  1. Nič ne bo brez truda
  2. Na motivacijo se ne gre zanest, zaneseš se lahko na navado in željo po cilju
  3. Potrebuješ napisan plan vadb

2. ZAČNI NOV FITNES PROGRAM

Kar zadeva vaše vadbe, bi morala biti vaša največja prioriteta držati se urnika. “Ko so posamezniki v svojih 40 -ih letih, je izguba mišične mase povsem običajna,ampak je zato ohranitev mišične mase težja,” pravi Fierras. “Zato je pomembno, da načrtujete dosleden režim vadbe, ki vam ustreza. Zapišite si načrt, kot da bi načrtovali delovni teden.”

Dandanes je na spletu toliko različnih ponudnikov različnih fitnes programov. Od pilates, barre vadb, vadb, ki jih lahko delate doma in takih, ki so napisani za trening v fitnesu.

Sama sem začela z različnimi lažjimi programi doma, zdaj pa sem se končno opogumila in stopila v fitnes. Že 30 min vadbe iz domače dnevne sobe se bo poznalo!

3. URAVNOTEŽENA DIETA!

Veem, to ste slišali že vsaj 100x, ampak je RES ZELO POMEMBNA, zato vam povem še enkrat. Prehrana je, za ohranjanje kondicije, enako pomembna kot telovadba- morda še bolj.

Uravnotežena prehrana je sestavljena iz zdravih beljakovin, zdravih maščob, in ogljikovih hidratov. Sadje in zelenjava imata veliko vlogo pri vašem zdravju in dobrem počutju. Uravnotežena dieta vam daje energijo, vam omogoča, da sledite svoji fitnes rutini in pomaga pri boju proti boleznim. Torej win-win-win situacija 😊

4. NE PRETIRAVAJTE S PROTEINI!

Več beljakovin pomeni več mišic, kajne? Hmm, ni čisto tako.

Po podatkih klinike Mayo je rast mišic posledica treninga moči – ne uživanja dodatnih beljakovin. Po poročanju The New York Timesa večina Američanov dejansko zaužije dvakrat več beljakovin, kot bi jih morali zaužiti na dan, in ker jih telo ne more shraniti, vse dodatne beljakovine postanejo maščobe ali pa se uporabljajo kot energija. Zato morda premislite o teh beljakovinskih napitkih in tablicah . Jaz jih uporabljam, vendar preveč tudi ni dobro.

5. POSKRBI, DA DOVOLJ JEŠ

Preveliko zmanjšanje vnosa kalorij vam ne bo koristilo. Telo bo začelo shranjevati maščobo, za takrat ko ne ješ. Pomembno je, da pojeste dovolj hrane in je s tem metabolizem v konstantnem pogonu.

Priporočam ti, da si izračunaš količino kalorij, ki jih potrebuje tvoje telo za normalno delovanje. Poskusi ta spletni kalkulator ( klikni tukaj)

6. PIJTE VEČ VODE

Zdi se, da na vodo večino dni kar malo pozabimo, vendar je hidracija enako pomembna kot zdrava prehrana.

Po podatkih klinike Mayo bi morali moški piti 3,7 litra na dan, ženske pa 2,7 litra na dan – več, če redno telovadite.

7. TRENING ZA MOČ

S staranjem izgubljamo mišično maso, zato se priporoča vadba za moč vsaj dvakrat na teden. Poleg tega, da te vaje pripomorejo pri ohranjanju in povečanju mišične mase, vam pomagajo tudi pri metabolizmu- kar vam dolgoročno pomaga tudi pri ohranjanju metabolizma.

8. REDNO MEDITIRAJTE

Včasih ohranjanje kondicije sploh ne vključuje premikanja. Glede na raziskavo iz leta 2014, objavljeno v JAMA Internal Medicine, lahko posvečanje vsakodnevni meditaciji naredi čudeže za vaše zdravje – pomaga pri obvladovanju stresa, tesnobe, depresije in bolečine.

Obstajajo številne brezplačne aplikacije, ki vam lahko pomagajo začeti, vse, kar potrebujete, je nekaj minut na dan, da začnete čutiti njene učinke.

9. VSAK DAN NAREDITE VSAJ ENO MAJHNO STVAR ZA VAŠE ZDRAVJE

Če želite v svojih 40-ih ostati fit, še to ne pomeni, da se takoj včlanite v najbolj modno telovadnico, ki jo najdete. Zelo pomembne so tudi drobne spremembame, ki jih lahko naredite v svojem vsakdanjem življenju.

Pojdite na sprehod, igrajte se z otroci, kolesarite v službo… karkoli kar vam je v veselje 😊