Holesterol je maščobna snov, ki se v telesu premika po krvi.

Vaše telo naravno proizvaja holesterol in ga najdemo tudi v nekaterih živilih. Holesterol je bistven za normalno delovanje vašega telesa.

Obstajata dve glavni vrsti holesterola:

  • Lipoprotein visoke gostote: HDL ali “dober holesterol”.
  • Lipoproteini nizke gostote: LDL ali “slab holesterol”.

“Slab holesterol” se lahko prilepi na stene vaših arterij in povzroči kopičenje holesterola. To kopičenje lahko povzroči blokade v vaših arterijah in prispeva k povečanju tveganja za srčni infarkt ali možgansko kap.

Kako lahko vi prispevate k izboljšanju vašega holesterola?

1.     Hrana je pomembna

Prekomerno uživanje nasičenih in transmaščob lahko zviša raven holesterola v krvi. Nasičene in transmaščobe najdemo v živilih, kot so piškoti, peciva in ocvrta hrana.

Za zdravje vašega srca jejte zdravo, svežo hrano!

Sveža živila morajo biti glavni del vaše prehrane. Izberite široko paleto sadja in zelenjave ter različne zdrave vire beljakovin, vključno z ribami in morskimi sadeži, pustim mesom, perutnino, stročnicami, oreščki in semeni.

2.     Spoznajte svoje ravni holesterola

Ključni korak pri nadzoru holesterola je ugotoviti, kakšne so ravni holesterola v krvi. Če ste stari 45 let ali več  se morate obrniti na zdravnika za pregled srca.Če vam zdravnik priporoča zdravila, vzemite, kot je predpisano.

Že danes lahko sami začnete zniževati raven svojega holesterola!

Če spremenite svojo prehrano, se malo bolj gibate, opustite kajenje, shujšate (če je potrebno) in se povežete s svojim zdravnikom, boste na dobri poti k boljšemu zdravju srca in ožilja, ki ima trajen učinek.

Zveni kot veliko dela? Naj vas ne prestraši. Znižanje visokega holesterola ne pomeni, da morate popolnoma spremeniti svoje življenje. Raje začnite s spreminjanjem miselnosti. Premikate se k novim navadam, ki vam bodo pomagale ustvariti bolj zdravo in prijetnejšo prihodnost. Vedno je pravi čas, da začnete skrbeti za zdravje srca. Če potrebujete malo podpore, se naslonite na prijatelje in družino.

In ne pozabite: Tudi mi smo vam vedno na voljo z nasveti, motivacijo in spodbudo, da boste lahko dosegli svoje cilje in živeli bolj zdravo.