Najbolj skrivnosten in zapleten organ v našem telesu so zagotovo možgani.
Kot nadzorni center našega telesa so zadolženi za ohranjanje srčnega utripa, delovanja pljuč ter nam omogoča, da se premikamo, občutimo in razmišljamo.

Zato je dobro, da skrbimo za zdravje možganov in jih ohranjamo v dobri kondiciji. Hrana, ki jo uživamo, ima pomembno vlogo pri ohranjanju možganov in lahko izboljša določene miselne naloge, kot sta spomin in koncentracija.

Predstavljam vam 11 živil, ki spodbujajo delovanje možganov.

  1. Borovnice blagodejno vplivajo na naše zdravje kot tudi na zdravju naših možganov.

Borovnice vsebujejo antocianine, skupino rastlinskih spojin s protivnetnimi in antioksidativnimi učinki.

Antioksidanti delujejo tako proti oksidativnemu stresu kot vnetjem, stanjem, ki lahko prispevajo k staranju možganov in nevrodegenerativnim boleznim.

Ugotovljeno je, da se nekateri antioksidanti v borovnicah kopičijo v možganih in pomagajo izboljšati komunikacijo med možganskimi celicami.

Poskusite jih posuti po kosmičih za zajtrk ali jih dodati v svoj najljubši smoothie.

  1. Kurkuma je v zadnjem času zelo popularna.

Ta temno rumena začimba je ključna sestavina curry-ja v prahu in ima številne prednosti za možgane.

Dokazano je, da kurkumin, aktivna sestavina kurkume, prehaja krvno-možgansko pregrado, kar pomeni, da lahko neposredno vstopi v možgane in tam koristi celicam.

Deluje  antioksidativno in protivnetno.

Kurkumin lahko pomaga izboljšati spomin pri ljudeh z Alzheimerjevo boleznijo.

Lajša depresijo: povečuje serotonin in dopamin, ki izboljšujeta razpoloženje.

Pomaga pri rasti novih možganskih celic: Kurkumin krepi možganski nevrotrofični faktor, vrsto rastnega hormona, ki pomaga možganskim celicam rasti.

  1. Brokoli je prav tako močan antioksidant.

Vsebuje pa tudi veliko vitamina K. Ta v maščobi topen vitamin je bistvenega pomena za tvorbo sfingolipidov, vrste maščobe, ki je gosto zapakirana v možganske celice.

  1. Bučna semena prav tako vsebujejo močne antioksidante, ki ščitijo telo in možgane pred poškodbami prostih radikalov

So pa tudi odličen vir magnezija, železa, cinka in bakra.

Vsako od teh hranil je pomembno za zdravje možganov:

Cink: je ključnega pomena za živčno signalizacijo. Pomanjkanje cinka je povezano z mnogimi nevrološkimi stanji, vključno z Alzheimerjevo boleznijo, depresijo in Parkinsonovo boleznijo

Magnezij: je bistven za učenje in spomin. Nizke ravni magnezija so povezane s številnimi nevrološkimi boleznimi, vključno z migreno, depresijo in epilepsijo.

Baker: možgani uporabljajo baker za nadzor živčnih signalov. In ko je raven bakra nizka, obstaja večje tveganje za nevrodegenerativne motnje, kot je Alzheimerjeva bolezen.

Železo: pomanjkanje železa pogosto vpliva na oslabljeno delovanje možganov.

  1. Temna čokolada in kakav v prahu vsebujta ssestavine, ki spodbujajo možgane, vključno s flavonoidi, kofeinom in antioksidanti.

Flavonoidi so skupina antioksidativnih rastlinskih spojin.

Flavonoidi v čokoladi se zbirajo na področjih možganov, ki se ukvarjajo z učenjem in spominom.

  1. Oreščki

Raziskave so pokazale, da lahko uživanje oreščkov izboljša e zdravja srca, zdravo srce pa je povezano z zdravimi možgani.

Oreški izboljšajo kognicijo in celo pomagajo preprečevati nevrodegenerativne bolezni.

Številna hranila v oreščkih, kot so zdrave maščobe, antioksidanti in vitamin E, lahko razložijo njihove koristi za zdravje možganov.

Vitamin E ščiti celične membrane pred poškodbami prostih radikalov.

Še posebej gre izpostaviti orehe, saj vsebujejo OMEGA – 3 maščobne kisline.

  1. Pomaranče

Pomembne zaradi vsebnosti vitamina C, ki je ravno tako pomemben za zdravje možganov in je ključen pri ohranjanju duševnega zdravja in ščiti pred Alzheimerjevo boleznijo.

Vitamin C je močan antioksidant, ki pomaga v boju proti prostim radikalom, ki lahko poškodujejo možganske celice.

Vitamina C lahko dobimo tudi iz paprike, guave, kivija, paradižnika in jagod.

  1. Kava

Če je kava vrhunec tvojegaa jutra, boš z veseljem prebrala, da je dobra za tvoje možgane.

Dve glavni sestavini kave – kofein in antioksidanti – pomagata možganom.

  1. Zeleni čaj

Tako kot pri kavi tudi kofein v zelenem čaju krepi delovanje možganov.

Izboljšuje budnost, zmogljivost in osredotočenost.

Zeleni čaj ima tudi druge sestavine, zaradi katerih je pijača zdrava za možgane.

Eden od njih je L-teanin, aminokislina, ki lahko prečka krvno-možgansko pregrado in poveča aktivnost nevrotransmiterja GABA, kar pomaga zmanjšati tesnobo.

Bogat je s polifenoli in antioksidanti, ki lahko zaščitijo možgane pred duševnimi boleznimi in zmanjšajo tveganje za Alzheimerjevo in Parkinsonovo bolezen.

Zeleni čaj izboljšuje tudi spomin.

Za vsejedce pa tudi:

  1. Jajca

Jajca so bogat vir več vitaminov B in holina, ki so pomembni za pravilno delovanje in razvoj možganov ter za uravnavanje razpoloženja.

  1. Mastne ribe Mastne ribe so bogat vir omega-3, pomembnega gradnika možganov. Omega-3 igrajo vlogo pri izostritvi spomina in izboljšanju razpoloženja ter varujejo možgane pred upadanjem.

Mnogo živil lahko pomaga ohranjati naše možgane zdrave.

Nekatera živila, na primer sadje in zelenjava s tega seznama, pa tudi čaj in kava, vsebujejo antioksidante, ki pomagajo zaščititi možgane pred poškodbami.

Drugi, na primer oreški in jajca, vsebujejo hranila, ki podpirajo spomin in razvoj možganov.

 

NAMIG: Izogibajmo se predelnim živilom in živilom, ki vsebujejo veliko dodanega sladkorja, saj so lahko škodljiva za možgane in negativno vplivajo na naše počutje.