Sladkorna bolezen ali diabetes je bolezen, ki je v sodobnem času zelo v porastu. Je skrb vzbujajoča, saj je v Sloveniji že več kot 100.000 obolelih za to boleznijo. Strmo narašča tudi pojav sladkorne bolezni v nosečnosti.

Ohranjanje ravni sladkorja v krvi je lahko izziv. Neugodne spremembe v življenjskem slogu so tiste, ki pripomorejo k porastu sladkorne bolezni.

Dejavniki, ki lahko vplivajo na vaš krvni sladkor.

  1. Hrana

Zdrava prehrana je temelj zdravega življenja – s sladkorno boleznijo ali brez nje. Če pa imate sladkorno bolezen, morate vedeti, kako hrana vpliva na raven sladkorja v krvi. Ne gre samo za vrsto hrane, ki jo zaužijete. Pomembno je tudi ustrezno kombiniranje in odmerjanje živil.

Osredotočite se na to, da jeste le toliko, kolikor potrebuje vaše telo. Zaužijte veliko zelenjave, sadja in polnozrnatih žit. Izberite nemastne mlečne izdelke in pusto meso. Omejite živila, ki vsebujejo veliko sladkorja in maščob. Ne pozabite, da se ogljikovi hidrati spremenijo v sladkor, zato pazite na vnos ogljikovih hidratov. Poskusite, da bo od obroka do obroka približno enako. To je še bolj pomembno, če jemljete insulin ali zdravila za uravnavanje krvnega sladkorja.

  1. Aktivno življenje

Če do sedaj niste bili aktivni, vam toplo priporočam, da začnete uvajati športne aktivnosti v vaše življenje. Ni potrebno, da obiskujete fitnes, dovolj je že, da hodite, kolesarite ali doma izvajate kakšno vadbo. Vaš cilj bi moral biti 30 minut aktivnosti na dan. Aktiven življenjski slog vam pomaga nadzorovati sladkorno bolezen z znižanjem krvnega sladkorja. Prav tako zmanjša vaše možnosti za nastanek bolezni srca. Poleg tega vam lahko pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov in lajšanju stresa.

  1. Obvladujte stres

Ko ste pod stresom, se vam raven sladkorja v krvi dvigne. Običajno v stresnih situacijah pozabimo na vadbo, pravilno jesti ali vzeti zdravila.

Poiščite načine za lajšanje stresa – z globokim dihanjem, jogo ali hobiji, ki vas sprostijo.

  1. Vzdržujte normalno telesno težo

Zelo pomembno, da skrbite za normalno telesno težo, saj imate na ta način možnost zaviranja diabetesa ali preprečevanje napredovanja bolezni.

Tako že zgoraj našteti dejavniki pripomorejo k ohranjanju telesne teže. V kolikor pa imate težave pri izgubi telesne teže, si lahko pomagate z glukomananom ali konjakom, kateri ustvari polnost v želodcu in tako daje dolgotrajen občutek sitosti.

  1. Opustite kajenje

Sladkorna bolezen poveča verjetnost zdravstvenih težav, kot so bolezni srca, očesne bolezni, možganska kap, bolezen ledvic, bolezen krvnih žil, poškodbe živcev in težave s stopali. Če kadite, je verjetnost za te težave še večja. Kajenje lahko tudi oteži vadbo.

  1. Omejite uživanje alkoholnih pijač (ali še bolje, jih opustite)

Morda bo lažje nadzorovati krvni sladkor alkoholnih pijač. Torej, če se odločite za pijačo, ne pretiravajte. Ameriško združenje za sladkorno bolezen pravi, da ženske, ki pijejo alkohol, ne smejo piti več kot eno pijačo na dan, moški pa ne več kot dve. Alkohol lahko povzroči previsok ali prenizek krvni sladkor.