image/svg+xml gluten-free-zelena image/svg+xml lactose-free-zelena image/svg+xml ekolosko-zelena image/svg+xml vegan-zelena image/svg+xml
Objavljeno: | Avtor: Simona Pec

JE TVOJ IMUNSKI SISTEM PRIPRAVLJEN NA JESEN?

Da v jesen vstopimo brez zdravstvenih težav moremo poskrbeti da imamo okrepljen imunski sistem. Naš imunski sistem je zelo kompleksen, zato moremo najprej razumeti, da si pravzaprav ne želimo močnejšega ( premočnega ) imunskega sistema, ampak moremo skrbeti, da je uravnotežen.

Verjetno si zdaj malce zmeden/a. Naj ti razložim. Imunski sistem mora biti dovolj okrepljen za boj proti različnim boleznim in infekcijam, hkrati pa ne sme biti tako močan, da bi pretirano odreagiral- povzročil razvoj alergij in drugih avtoimunskih motenj.

“Preveč imunskega odziva je prav tako slabo kot premalo odziva.” – Dr. Cassel

Kljub zapletenosti imunskega sistema pa obstajajo vsakodnevne življenjske navade, s katerimi lahko pomagaš svojemu telesu. Spodaj boš našel/la pet načinov, kako svojemu imunskemu sistemu zagotoviti vse kar potrebuje za optimalno delovanje.

  1. SPANJE JE POMEMBNO

Spanje in imunski sistem sta močno povezana. Med tem ko spimo se v našem telesu dogaja veliko pomembnih procesov. Ali se vedel/a, da med spanjem nastajajo pomembne molekule, ki se borijo proti okužbam, pa se tega sploh ne zavedamo?

Študije so pokazale, da ljudje, ki ne dobijo dovolj kakovostnega spanca, pogosteje zbolijo po izpostavljenosti virusom. Da pa lahko našemu imunskemu telesu zagotovimo najboljše možnosti za boj proti okužbam, pa moremo vedeti koliko bi morali vsako noč spati. Vsak dan skušaj spati vsaj 7 ur. Najstniki potrebujejo 8-10 ur, manjši otroci in dojenčki pa kar do 14 ur dnevno.

 Vem, da je včasih težko zaspati in poznam neprijeten občutek dolgega premetavanja. Ampak vrjami, da se bo tvoje kar hitro navadilo na nov ritem in zjutraj se boš zbudil/a polna energije in pripravljen/a na nove izzive <3

Predlagam ti, da vsaj uro pred spanjem ne uporabljaš elektronskih naprav, saj svetloba, ki jo le te oddajajo, moti tvoj naravni cikel spanja. Lažje boš zaspal/ a če bo tvoj splani prostor temen, pomagaš pa si lahko tudi z maskami za spanje.

 Veliko ljudi se še vedno ne zaveda, da je zdrava prehrana ključnega pomena za zdravo telo. Poskrbi, da zaužiješ veliko zelenjave, sadja, stročnic, polnozrnatih žitaric,  beljakovin in zdravih maščob.

 Poleg tega, da z zdravo prehrano zagotovite telesu energijo, ki jo potrebuje, telesu zagotovi tudi dovolj mikrohranil, ki imajo pomembno vlogo pri vzdrževanju imunskega sistema:

Naše telo najučinkoviteje absorbira vitamine iz prehranskih virov, zato je zdrava prehrana ključna.

Res je, da te voda ne bo neposredno zaščitila pred mikrobi in bacili, vendar je preprečevanje dehidracije pomembno za vaše splošno zdravje. Če ne popiješ dovolj te lahko začne boleti glava, prav tako pa je lahko ovirana tvoja telesna zmogljivost, osredotočenost, razpoloženje…

Dnevno popij dovolj tekočine, da postane tvoj urin bledo rumen. Najbolj ti priporočam vodo, saj je brez kalorij, dodatkov in sladkorja. Dobra hidrata sta sicer tudi čaj in sok, ampak je dobro, da omejiš vnos sadnega soka in sladkanega čaja.

Z rednim gibanjem ne samo da okrepiš svoje mišice, ampak je gibanje tudi odlična sprostitev. Prav  tako je pomemben del zdravja in podpira zdrav imunski sistem.

Študije so pokazale, da z samo 30 minutami zmerne do močne dnevne vadbe, pomagate spodbuditi vaš imunski sistem. Torej, potrudi se, da si vsak dan vzameš vsaj 30 minut in tako narediš nekaj dobrega zase.

Neglede na to, ali stres počasi vpliva nate ali pa takoj, vpliva! Pomembno je, de se zavedaš da stres vpliva na tvoje zdravje, kar pomeni da tudi na tvoj imunski sistem. V obdobju, ko si pod velikim stresom, ki je pogost in dolgotrajen, se tvoje telo odzove na ta stres, s tem pa zavira tvoj imunski sistem. Torej povečuje možnost okužbe.

Stres različno vpliva na ljudi in lajšamo ga lahko na različne načine. Za vse pa velja, da vpliva na naše zdravje. Predlagam ti, da se v trenutku, ko se počutiš utrujeno a hkrati panično in ne veš kam bi pogleda ali kaj bi naredil najprej, da se umiriš, zadihaš. Meni zelo pomagata meditacija in joga. Ampak, kot sem rekla, vsak je drugače od drugega in morda tebi to ne bo odgovarjalo, zato lahko poskusiš tudi s sprehodom, tekom, piši dnevnik… karkoli, ob čemer se sprostiš in ti postane toplo pri srcu <3

ŠE NEKAJ BESED O PREHRANSKIH DODATKIH

Zdaj, v tem času, ko so virusi na pohodu pa smo ti v VEGEviti pripravili izbor izdelkov, s katerimi lahko še dodatno pomagate krepiti vaš imunski sistem.

Naši TOP izdelki te jeseni tokrat po akcijski ceni izberete tukaj:

https://vegevita.si/