Koencim Q10 (CoQ10) je antioksidant, ki ga telo proizvaja naravno. Vaše celice uporabljajo CoQ10 za rast in vzdrževanje.

Raven CoQ10 v telesu se s starostjo zmanjšuje. Ugotovljeno je bilo, da je raven CoQ10 nižja tudi pri ljudeh z določenimi stanji, na primer s srčnimi boleznimi, in pri tistih, ki jemljejo zdravila za zniževanje holesterola, imenovana statini.

CoQ10 najdemo v mesu, ribah in oreščkih. Količina CoQ10, ki jo najdemo v teh prehranskih virih, pa ni dovolj za znatno povečanje ravni CoQ10 v telesu.

Prehranska dopolnila CoQ10 so na voljo v obliki kapsul, žvečljivih tablet, tekočih sirupov. CoQ10 lahko pomaga preprečiti ali zdraviti določena srčna obolenja ter migrenske glavobole.

Kaj vemo?

Raziskave o uporabi CoQ10 kažejo:

  1. Srčne bolezni:  Dokazano je, da CoQ10 izboljšuje simptome kongestivnega srčnega popuščanja. Čeprav so ugotovitve mešane, lahko CoQ10 pomaga znižati krvni tlak. Nekatere raziskave prav tako kažejo, da bi lahko v kombinaciji z drugimi hranili CoQ10 pomagal pri okrevanju pri ljudeh, ki so imeli operacijo obvoda in srčne zaklopke.
  2. Sladkorna bolezen: Nekatere raziskave kažejo, da lahko CoQ10 pomaga zmanjšati holesterol lipoproteinov nizke gostote (LDL) in skupni holesterol pri ljudeh s sladkorno boleznijo, kar zmanjšuje tveganje za bolezni srca.
  3. Migrene. Nekatere raziskave kažejo, da bi lahko CoQ10 zmanjšal pogostost teh glavobolov.
  4. Fizična zmogljivost: CoQ10 naj bi lahko izboljšal vašo telesno zmogljivost, saj sodeluje pri nastajanju energije. Vendar so raziskave na tem področju pokazale mešane rezultate.
Kaj mi mislimo?

 CoQ10 je koristen prehranski dodatek, ki pomaga pri zdravljenju stanj, kot so migrene in kongestivno srčno popuščanje. Je varen prehranski dodatek, z malo stranskimi učinki, če jih seveda jemljemo po navodilih ( Blagi stranski učinki so lahko: bolečine v zgornjem delu trebuha, slabost, bruhanje, driska, utrujenost)

Varnost uporabe CoQ10 med nosečnostjo in dojenjem ni bila ugotovljena. Brez dovoljenja zdravnika, ne uporabljajte CoQ10, če ste noseči ali dojite.

Naravni viri CoQ10

Ljudje lahko dobimo CoQ10 z uživanjem določenega mesa in beljakovin v zrnu, vendar je količina v teh živilih premajhna, da bi znatno povečala raven CoQ10 v telesu

.Živila, ki vsebujejo CoQ10 :

  • meso organov, na primer ledvice in jetra
  • piščanec
  • goveje meso
  • svinjina
  • maščobne ribe, na primer sardele in postrvi
  • špinača
  • brokoli
  • soja
  • zrna

Dodatki CoQ10

Na trgu so na voljo tudi mnogi dodatki CoQ10.

Študije so uporabljale dnevne odmerke CoQ10 v razponu od 50 miligramov (mg) do 1.200 mg pri odraslih. Tipičen dnevni odmerek za nekoga s pomanjkanjem CoQ10 je 100–200 mg, medtem ko je opažena varna raven 1.200 mg na dan.

Prehranski dodatki CoQ10, ki jih najdete pri nas:

  1. E.V. Feller CoQ10 100 mg, kapsule (30 kapsul), ki vsebuje 100mg koencima Q10 v obliki ubikinona.
  2. E.V. Feller CoQ10 100 mg, kapsule (60 kapsul)
  3. Valens, Quvital Q10 kapsule, 100 mg (30 kapsul), ki vsebuje 100 mg aktivne vodotopne oblike koencima Q10 v eni kapsuli. Poleg tega vsebujejo vitamin B1 (tiamin)
  4. Valens, Imunofit Natur kapsule (30 kapsul), inovativno prehransko dopolnilo za podporo imunskega sistem, naravno vlaknino betaglukan, vitamin C, vitamin D in aktivno obliko koencima Q10
  5. Ars Pharmae, Kardio3Aktiv, (30 kapsul), za zdravo srce in ožilje. Kombinacija omega-3 in ostalih ključnih bioaktivnih sestavin v samo eni kapsuli.