Ohranjanje zdravega srca je nekaj, na čem lahko delate vsak dan.

Ključne točke:

  • Prehrana, zdrava za srce ni tako zapletena, da je ne bi morali uživati več dni, tednov in mesecev.
  • Redna telesna aktivnost zmanjšuje tveganje za srčni infarkt ali razvoj bolezni srca.
  • Prenehanje kajenja skoraj takoj zmanjša tveganje za srčni infarkt in možgansko kap.
  • Razumevanje in nadzor holesterola in krvnega tlaka sta ključna za zdravje srca.

Ohranjanje zdravega srca je nekaj, na čemer lahko delate vsak dan.

Zakaj je tako pomembno?

1.    Prehrana za zdravo srce

Ne osredotoča se na eno vrsto hrane ali hranil, temveč na to, kaj jeste dneve, tedne in mesece. Ta način prehranjevanja vsebuje malo nasičenih in transmaščob, soli in dodanega sladkorja. Bogat je s polnozrnatimi vlakninami, antioksidanti in nenasičenimi maščobami.

Jejte več sadja in zelenjave

Prehrana, bogata s sadjem in zelenjavo, je povezana z bolj zdravim srcem in manjšim tveganjem za bolezni srca.

Belo zamenjajte s polnozrnatim

Polnozrnata žita vsebujejo več naravnih zrn. To pomeni, da imajo več hranilnih snovi, kot so prehranske vlaknine, vitamini B, vitamin E in zdrave maščobe.

Odločite se za zdrave maščobe

Najboljše maščobe, ki jih morate vključiti v svojo prehrano, so mononenasičene in polinenasičene (omega-3 in omega-6) maščobe. Te bolj zdrave maščobe najdete v avokadu, oreščkih, ribah in sončničnih semenih.Namesto soli uporabite zelišča in začimbe Uživanje preveč soli je slabo za vaše srce. Natrij v soli lahko poveča tveganje za razvoj visokega krvnega tlaka, ki je glavni dejavnik tveganja za bolezni srca.

2.    Prenehati kaditi je tako lažje

Prvi korak pri opuščanju je razumevanje tveganj, povezanih s kajenjem. Kajenje poškoduje krvne žile, ki vodijo do srca, možganov in drugih delov telesa. Zaradi tega obstaja štirikrat večja verjetnost, da boste umrli zaradi srčnega infarkta ali kapi, in trikrat večja verjetnost, da boste umrli zaradi nenadne srčne smrti.

Prenehanje kajenja ni vedno lahko. Lahko pa uspe z vztrajnostjo. To lahko storite z načrtovanjem  in pomočjo.

Obrnite se na podporoOdpustite zaradi ljubljenih

Da bi zaščitili zdravje svoje družine in prijateljev, prenehajte kaditi v svojem domu, avtu in drugih zaprtih prostorih.

To storite zdaj

Ko prenehate kaditi, se tveganje za srčni infarkt in možgansko kap skoraj takoj zmanjša.