Kopičenje nezdravin toksinov v našem telesu je vse prej, kot zdravo. Ti odvečni toksini nam bodo povzročali težave tako s fizičnim, kot tudi duševnim zdravjem. Pojavljajo se utrujenost, glavoboli, nespečnost. Mnoge izmed teh nezaželeni toksinov v telo prenesemo s hrano, ki jo zaužijemo čez dan, z izdelki za osebno nego, prav tako najdejo pod v naše telo tudi toksini iz okolja.

Torej, zakaj je tako pomembno, da telo očistimo in ga razstrupimo?…

V okolju se nahaja veliko onesnaževalcev in škodljivih pesticidov, ki ne bi smeli ostati v našem telesu. Pri odstranjevanju teh toksinov iz telesa sodelujejo naši organi, zato je pomembno, da so vsi zdravi in v dobrem stanju. Jetra, ledvice, debelo črevo, pljuča, koža in limfni sistem so še posebej koristni in pomembni pri čiščenju telesa.
 
Tako, kot naše telo potrebuje počitek, tako počitek potrebujejo počitek tudi naša prebavila. Čiščenje telesu daje vse potrebne pogoje za regeneracijo, vzpostavitev ravnovesja in vitalnosti. Pomlad je pravi čas za nov začetek v našem telesu, saj telo začne odlagati odvečno maščobo, z njo pa tudi toksine. Maščoba in toksini prehajajo v krvni obtok in dodatno obremenijo naša jetra in žolčnik. V tem času se moremo še posebej posvetiti jetrom, saj so naš največji notranji organ in so odgovorna za naš metabolizem.
 
Na srečo je vaše telo dobro opremljeno za odstranjevanje toksinov in za to ne zahteva posebne diete ali dragih dodatkov. Kljub temu pa lahko izboljšate naravni sistem za razstrupljanje telesa.

1.Omejite alkohol

Več kot 90% alkohola se presnovi v jetrih. Medtem ko so študije pokazale, da uživanje alkohola z nizko do zmerno vrednostjo koristi zdravju srca, lahko prekomerno pitje povzroči nešteto zdravstvenih težav. Prekomerno pitje lahko močno poškoduje delovanje jeter, saj povzroči nabiranje maščobe, vnetje in brazgotinjenje. Ko se to zgodi, vaša jetra ne morejo pravilno delovati in opravljati svojih potrebnih nalog – vključno s filtriranjem odpadkov in drugih toksinov iz telesa.

Kot taka je omejevanje ali popolna vzdržljivost alkohola eden najboljših načinov za ohranitev močnega sistema za razstrupljanje telesa. Priporočena je omejitev alkohola na eno pijačo na dan za ženske in dve za moške.

2. Spanje je pomembno

Zagotavljanje ustreznega in kakovostnega spanca vsako noč je nujno za podporo zdravju in naravnemu sistemu za razstrupljanje telesa. Spanje omogoča možganom, da se reorganizirajo in napolnijo ter odstranijo strupene odpadne stranske produkte, ki so se kopičili ves dan. S pomanjkanjem spanja vaše telo nima časa za opravljanje teh funkcij, zato se lahko toksini kopičijo in vplivajo na več vidikov zdravja.

Slabo spanje je povezano s kratkoročnimi in dolgoročnimi posledicami za zdravje, kot so stres, tesnoba, povišan krvni tlak, bolezni srca, diabetes tipa 2 in debelost.Za vzdrževanje dobrega spanja morate redno spati od sedem do devet ur na noč.

 3. Pijte več vode 

Voda je veliko več kot le za odžejanje. Uravnava telesno temperaturo, maže sklepe, pomaga pri prebavi in ​​absorpciji hranil ter razstruplja telo z odstranjevanjem odpadnih snovi. Celice vašega telesa je treba nenehno obnavljati, da bodo optimalno delovale in razgrajevale hranila, ki jih bo vaše telo uporabljalo kot energijo. Vendar ti procesi sproščajo odpadke – v obliki sečnine in ogljikovega dioksida -, ki povzročajo škodo, če se v krvi kopičijo. Voda te odpadke prevaža in jih učinkovito odstrani z uriniranjem, dihanjem ali potenjem. Pravilno hidriranje je torej pomembno za razstrupljanje. 

4. Zmanjšajte vnos sladkorja in predelane hrane 

Visoka poraba sladke in zelo predelane hrane je bila povezana z debelostjo in drugimi kroničnimi boleznimi, kot so bolezni srca, rak in diabetes. Te bolezni ovirajo sposobnost vašega telesa, da se naravno razstrupi, tako da škoduje organom, ki igrajo pomembno vlogo, kot so jetra in ledvice.

Na primer, visoka poraba sladkih pijač lahko povzroči zamaščenost jeter, stanje, ki negativno vpliva na delovanje jeter. Z uživanjem manj nezdrave hrane lahko sistem za razstrupljanje telesa ohranite zdrav.

Neželeno hrano lahko omejite tako, da jo pustite na polici trgovine. Če ga ne bi imeli v kuhinji, to popolnoma odvzame skušnjavo.

 5. Jejte hrano, bogato z antioksidanti

Antioksidanti ščitijo vaše celice pred poškodbami, ki jih povzročajo molekule, imenovane prosti radikali.Vaše telo naravno proizvaja te molekule za celične procese, kot je prebava. Vendar pa lahko alkohol, tobačni dim, slaba prehrana in izpostavljenost onesnaževalim povzročijo prekomerne proste radikale.

Uživanje diete, bogate z antioksidanti, lahko telesu pomaga v boju proti oksidativnemu stresu, ki ga povzročajo odvečni prosti radikali in drugi toksini, ki povečajo tveganje za bolezen. Osredotočite se na pridobivanje antioksidantov iz hrane. 

Primeri antioksidantov so vitamin A, vitamin C, vitamin E, selen, likopen, lutein in zeaksantin. Jagode, sadje, oreški, kakav, zelenjava, začimbe in pijače, kot so kava in zeleni čaj, vsebujejo nekaj največ antioksidantov.

6. Jejte hrano z visoko vsebnostjo prebiotikov

Zdravje črevesja je pomembno za ohranjanje zdravega sistema za razstrupljanje. Črevesne celice imajo sistem za razstrupljanje in izločanje, ki ščiti črevesje in telo pred škodljivimi toksini, kot so kemikalije. Dobro zdravje črevesja se začne s prebiotiki, vrsto vlaknin, ki hranijo dobre bakterije v črevesju, imenovane probiotiki. S prebiotiki lahko vaše dobre bakterije proizvedejo hranila, imenovana kratkoročne maščobne kisline, ki so koristne za zdravje.

Uživanje hrane, bogate s prebiotiki, lahko ohranja vaš imunski sistem in sistem za razstrupljanje zdrav. Dobri prehrambeni viri prebiotikov so paradižnik, artičoke, banane, beluši, čebula, česen in oves.

7. Zmanjšajte vnos soli

Za nekatere ljudi je razstrupljanje sredstvo za odstranjevanje odvečne vode.

Če zaužijete preveč soli, lahko vaše telo zadrži odvečno tekočino, še posebej, če imate bolezen, ki prizadene ledvice ali jetra – ali če ne pijete dovolj vode. Ta odvečna tekočina lahko povzroči napihnjenost.

Čeprav se morda sliši nerazumljivo, je povečanje vnosa vode eden najboljših načinov za odpravo odvečne teže vode zaradi uživanja preveč soli. Pomaga tudi povečanje vnosa hrane, bogate s kalijem – kar uravnava nekatere učinke natrija. Med hrano, bogato s kalijem, so krompir, buča, fižol, banane in špinača

8. Bodite aktivni

Redna vadba – ne glede na telesno težo – je povezana z daljšim življenjem in manjšim tveganjem za številne bolezni in bolezni, vključno s sladkorno boleznijo tipa 2, boleznimi srca, visokim krvnim tlakom in nekaterimi vrstami raka.

Priporočljivo je, da vsaj 150–300 minut tedensko izvajate zmerno intenzivno vadbo – na primer hitro hojo – ali 75–150 minut tedensko z intenzivno telesno aktivnostjo – na primer tek.

9. Drugi koristni nasveti za razstrupljanje

–       Jejte hrano, ki vsebuje žveplo. Hrana z visoko vsebnostjo žvepla, kot so čebula, brokoli in česen, poveča izločanje težkih kovin, kot je kadmij.

–       Preizkusite klorelo. Klorela je vrsta alg, ki ima številne prehranske koristi in lahko izboljša izločanje toksinov, kot so težke kovine.

–       Petršilj poveča izločanje nekaterih toksinov, na primer težkih kovin, kot je svinec, in kemikalij, vključno s insekticidi .

–       Podpora glutationa. Uživanje hrane, bogate z žveplom, kot so jajca, brokoli in česen, pomaga izboljšati delovanje glutationa, glavnega antioksidanta, ki ga proizvaja vaše telo in močno sodeluje pri razstrupljanju.

–       Začnite uporabljati naravna čistilna sredstva.

–       Izberite naravno nego telesa. Uporaba naravnih dezodorantov, ličil, šamponov in drugih izdelkov za osebno nego lahko tudi zmanjša izpostavljenost kemikalijam.