Včasih se skrb zase zdi sebična- and that’s OK!

Self-care- beseda, ki nas vse pogosteje obkroža, slišimo jo že skoraj vsepovsod, sploh na instagramu, tako da se zdi, kot da beseda že zgublja na pomenu. Spletna omrežja so prepravljena z naslovi kot so Self care: izdelki za nego kože, joga … Toda self care je več kot samo to, kar se prodaja na naših družbenih medijih.

Ozaveščanje o skrbi zase, se je začelo kot fizična skrb zase in se počasi razvilo v skrb za svoje čustveno počutje, še posebaj mentalno zdravje žensk,  temnopoltih in marginaliziranih skupnosti.

Zakaj se torej vedno počutimo kot, da je skrb zase sebična?

Morda se odpovedali večerjo s prijatelji, zavrnili neko povabilo…rekli ne čemerkoli. Zavrnitev nas pogosto pusti z občutkom sebičnosti in krivde.

Ni pomembno če smo čustveno ali fizično izmučeni. Včasih ležim v postelji in razmišljam, kako bi lahko nekaj naredila boljše. Reči NE, se zdi kot neuspeh, kot da ste nespodobni za vsakodnevno življenje.

Ampak, če vam ostati doma pomaga postaviti sebe na prvo mesto, ste potem res sebični?

 

Kaj sploh pomeni biti SEBIČEN?

Ko pomislimo na besedo »sebičen«, se verjetno najprej spomnimo na nekaj negativnega, da smo egoistični. Morali bi se izogniti mišljenju »Jaz in moji interesi«, kajne? Namesto tega bi morali živeti v korist človeštva, dajati ima prednost pred jemanjem?

Čeprav je beseda opredeljena kot ukvarjati se sam s sabo, svojimi interesi. Sebičnost opredeljujemo kot čas, ko se preprosto postavljamo na prvo mesto.

Ampak nič ni tako črno-belo. Če že pogledamo navodila za ravnanje v sili na letalu. Lepo nam je povedano, da najprej kisikovo masko nadenemo sebi in šele nato pomagamo drugemu. Nihče nas ne bo imel za sebične, če bomo upoštevali ta navodila.

Tako kot vsaka stvar, je ima tudi ta več pomenov in nima točno tiste ene, ki velja v vsakem primeru, za vsakega. Tudi če nekdo označi vaše ravnanje kot sebično, še to ne pomeni, da morete tudi v razumeti vaše ravnanje pod njegovimi pogoji.

Ponovi za mano: NE BOM SE OBREMENJEVALA, KER SEM SEBIČNA.

Včasih biti sebičen sploh ni slaba stvar. Včasih je sebičnost ravno tisto, kar potrebujete za vaše zdravje in dobro počutje. To je tudi čas, ko je skrb zase nujna.

 

Tukaj je nekaj takih trenutkov:

1.Potrebujete pomoč

Vsi od časa do časa potrebujemo pomoč, čeprav se dostikrat izogibamo temu dejstvu. Če to opazimo ali ne, se nam pogosto zdi, da vprašati za pomoč pomeni, da smo šibki, nezmožni… s tem si ustvarjamo še dodaten nepotreben stres.

Ampak, znati prositi za pomoč, ko jo potrebujemo je tako zelo pomembno. Ne znam vam povedati kako zelo, že samo premaganje strahu in vprašati, je bila vsaj meni, velika teža dvignjena iz ramen. Zato, če vas nek projekt v službi obremenjuje, prosite sodelavca za pomoč, zaupajte se prijatelju, partnerju, če pa potrebujete mnenje in podporo nekoga neznanega, poiščite terapevta. Pomaga, obljubim.

2.  Potrebujete počitek

Ko se počutite utrujeno- ni pomembno, ali je to fizična ali psihična utrujenost-je čas za počitek. Včasih to pomeni že samo dober spanec.

Pomankanje spanja ima števile posledice, vključno s težavami z imunskim sistemom in s spominom. Tudi preveč spanja ima lahko negativne posledice, čeprav se nam zdi da je spanje tisto kar najbol potrebujemo, temu ni tako.

Dejstvo pa je, da potrebujemo počitek. Včasih morete najti ravnotežje med zasebnim in poklicnim življenjem. Nič ni narobe, če ko končate z delom, ne greste na pijačo s prijatelji, ampak se raje odločite za miren večer doma, bo naslednjič, ko se boste tudi vi počutili bolje, toliko bolj zabavno. Če ravnanje v svoje dobro, za svoje zdravje, rečemo sebično, potem pa tudi naj bo.

Počitek pa ne pomeni vsedno spanja. Tudi, če ostanete doma, ker se počutite, kot da vas nekaj »lovi«, to ne pomeni, da morete pa zdaj oprati in zlikati vso perilo, ki se je nabralo. To da ste bolni, izčrpani, pomeni, da vaše telo rabi odmor. Preberite raje kakšno dobro knjigo, poglejte film ali pa zadremajte. Počitek je bistven za okrevanje.

3. Potrebujte čas zase

Nekateri vas morda ne bodo razumeli, ko se boste odločili, da bi bili raje doma, kot pa da bi šli ven. Vsi včasih potrebujemo čas zase, nekateri ga pač potrebujemo malce več kot drugi. Socialne interakcije, so seveda zelo pomembne, vendar pa so lahko za nekatere izmed nas tudi napore in v tem ni nič sramote.

Odklopite se, si pripravite toplo kopel, odprite kozarec vina, preberite knjigo… in si privoščite tisti » jaz čas« po katerem hrepenite.

4. Čas je, da končate zvezo, službo ali življenjsko situacijo

Nikoli ni lahko končati zvezo, se preseliti v novo mesto, pustiti službo. Če se ne počutite dobro, ne komunicirate dobro z nekom, ne uživate v tem kaj delate, je čas da premislite o svojem odnosu. Pogosto z nekom ostanemo v prijateljskem odnosu ali pa celo ostanemo v zvezi, ker drugega ne želimo prizadeti. Vendar, ko gre za odnos v katerem niste srečni, morate razmišljati v svoje dobro, čeprav je včasih težko. Nadaljevanje razmerja, ali ostati v službi, ki vas ne osrečuje, ni skrb zase.

5. Dajati ima prevelik davek

Vsak odnos mora imeti ravnovesje, čeprav to ravnovesje včasih niha. Ko pa se ta tehtnica nagne preveč v vašo smer, je morda čas, da nekaj storite. Ravnotežje med dajanjem in jemanjem je še posebej pomembno, če z nekom živite . Se vam zdi, da vsa opravile opravljate sami? Ravnotežje je pomembno, da se izognete zameram in utrujenosti.

 6. Da bi se izognili izgorelosti, po službi ali v zasebnem življenju

Vsakdo je dovzeten za izgorelost ali delovno izčrpanost. Nekateri poklici so lahko izjemno izčrpavajoči. Ko pride do izgorelosti, lahko to škodi tako vašemu poklicnemu, kot tudi  zasebnemu življenju. Ne glede na to, kaj počnete, imejte čas, da se ločite od dela. Ustvarjanje tega ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem vam lahko pomaga preprečiti izgorelost in prinesti več sreče v vaše osebno življenje.

 

POSKRBI ZASE. Ne zanemarjajte se. Ne zanemarjajte svojega zdravja, da bi se izognili sebičnosti. Sebičnost ni nujno slaba stvar. Morda je dobro biti malo sebičen in skrbeti za svoje čustveno, duševno in telesno počutje.

Mnogi ljudje se osredotočajo na dajanje, dajanje in dajanje, so pa na koncu izmučeni, preobremenjeni in pod stresom. Stres lahko zmanjšate tako, da ste občasno malce sebični in nardite nekaj dobrega zase

Karkoli že počnete, počnite to zase in za svoje dobro. In še enkrat: NI SEBIČNO!